KARDÁN - ERŐÁTVITEL
SCANIA kardánszerkezetek
Kardán szerkezetek meghibásodása esetén javításra- felújításra, illetve új alkatrész beépítésére van lehetőség.
A kardán erőátviteli berendezés, amit kötelező karbantartási előírások védenek.
A kardánszerkezet karbantartási munkálatait meghatározott időközönként el kell végezni. A karbantartás mértéke sokban függ az üzemi körülményektől.
Ajánlott karbantartási ciklusok haszongépjárműveknél:
Átlagos terhelés esetén, haszongépjárművek távolsági igénybevételekor 60.000-300.000.km illetve maximum 24 hónap
Truck-Trailer & Parts Kft. több, mint húsz éves tapasztalata alapján ajánlott karbantartási intervallum.
Fokozott terhelés esetén, haszongépjárművek városi- illetve terepen történő igénybevételekor 30.000-200.000.km illetve maximum 12 hónap
Truck-Trailer & Parts Kft. több, mint húsz éves tapasztalata alapján ajánlott karbantartási intervallum.
Ajánlott karbantartási ciklusok autóbuszoknál:
Átlagos terhelés esetén, autóbuszoknál távolsági igénybevételekor 60.000-200.000.km illetve maximum 24 hónap
Truck-Trailer & Parts Kft. több, mint húsz éves tapasztalata alapján ajánlott karbantartási intervallum.
Fokozott terhelés esetén, autóbuszoknál városi igénybevételekor 30.000-100.000.km illetve maximum 12 hónap
Truck-Trailer & Parts Kft. több, mint húsz éves tapasztalata alapján ajánlott karbantartási intervallum.
A Truck-Trailer & Parts Kft. tervezett karbantartási szerződésében kiemelt figyelmet fordít az erőátviteli berendezések ellenőrzésére- és karbantartására.
Kardánszerkezetek átvizsgálási mértéke három fokozatban történik.
A. 1K besorolás: Átvizsgálásra- műszaki vizsgára jelentkezés.
B. 2K besorolás: Ajánlott futásteljesítmény alsó határértékénél.
C. 3K besorolás: Ajánlott futásteljesítmény felső
határértékénél, gépjármű sérülésénél.
1K besorolás alatt elvégzett karbantartás:
- a kardánszerkezet szemrevételezése, esetleges elszíneződés és
sérülések feltárása.
- a kopó- csúszó alkatrészek átvizsgálása
- a megfelelő kenőanyagok meglétének ellenőrzése
- csavarok megfelelő nyomatékkal való után húzása
2K besorolás alatt elvégzett karbantartás:
- az 1K besorolás alatt elvégzett karbantartás
- a zsírzórendszer tisztítása és feltöltése
- porvédő tömítések ellenőrzése pótlása
3K besorolás alatt elvégzett karbantartás:
- a kardánszerkezetet minden esetben kiszereljük
- átfogó ellenőrzés, mérések, kopott alkatrészek cseréje
- teljes tisztítás és festés
- kenőanyagokkal történő feltöltés
Tudtad?
Kardán
Eredet [kardán < olasz: Gerolamo Cardano (olasz matematikus nevéből)]
Megjegyzés: a 16. században élt olasz matematikus volt az első, aki ezt a hajtásátviteli módot javasolta.
Műszaki: Szabadon elforduló (kötés, csukló), amely lehetővé teszi, hogy két forgó rúd, eszköz bármilyen irányban elfordulhasson.
Kardántengely:
Szabadon elforduló tengely; egy gépjárműben, munka- és egyéb gépen olyan tengely, amelynek a középvonalára merőleges síkban való elmozdulását a két végén felszerelt szabadon elforduló csuklók teszik lehetővé.
Olyan járműben van kardántengely, amelyben az elől levő motor hátsó kereket hajt meg. A kardántengely a jármű alatt végigfutó vasrúd, ami összeköti a motor utáni sebességváltó kimenetét a hátsótengelyen levő kiegyenlítőművel, amely biztosítja a hátsó kerekek különböző fordulatszámon való elfordulását.
Kardáncsukló:
Szabadon elforduló gépalkatrész, amely két, párhuzamosan vagy ferdén fekvő tengely között viszi át a forgást, és amely a tengelyek végén levő villákból és az ezek közé csuklósan beágyazott keresztből áll.
A járművek meghajtó tengelyein alkalmazzák a mérnökök a kardáncsuklót. A jármű főtengelyének végén kardáncsukló van.
forrás: internet-wikipédia
Fontos!
.
.
.
FONTOS!
Biztonsági előírások
Az erőátviteli berendezések beépítését és karbantartását csak szakképzett személy végezheti. A gyári erőátviteli berendezésekhez megadott műszaki paramétereket ne változtassuk meg! Egyenetlen futást és a forgó-csúszó alkatrészek idő előtti kopását, fokozottabb igénybevételnél törést, illetve kiszakadást is okozhat!